Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -21%
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, ...
Voir le deal
39.59 €

Petite interview de la nouvelle: Mary McDonell

Aller en bas

Petite interview de la nouvelle: Mary McDonell Empty Petite interview de la nouvelle: Mary McDonell

Message par live4ever Ven 14 Nov - 13:09

After four seasons of playing President Laura Roslin on Battlestar Galactica, Mary McDonnell admits she may be a little spoiled for future roles."It's a little difficult to move on from that to something that doesn't extend that far into the world and how it works," McDonnell says. "I'm looking for something that continues to explore the complexities of power and female power, and what it is to be a woman leader."

McDonnell found some of that in her latest role, a three-episode guest arc on Grey's Anatomy that begins Thursday. She plays Dr. Virginia Dixon, a cardiac surgeon who begins a stint at Seattle Grace. The character also has Asperger's syndrome, a form of autism that causes an inability to interact socially with others.

"This woman is really an excellent surgeon and a leader in her field, but she has a really interesting twist to her," McDonnell says. "... It's accompanied in her case by an inability, in a sort of normal social sense, to perform everyday functions easily that other people do quite easily."

McDonnell talked with me about her experience on Grey's Anatomy, and a little bit about Battlestar Galactica, in a conversation last week. Some highlights:
What are the circumstances of Dr. Dixon's arrival at Seattle Grace?
To a certain extent she's there to fill the space left by Dr. Hahn, but I can't explain any more about that because I wasn't there. ... She has Asperger's, so what that implies is that this is a very bright and gifted surgeon who has real weaknesses in the area of social relations. ...
I come into this world that's very much about relationships, as Grey's Anatomy is, and very much about relationships with patients. So you can kind of infer that she brings kind of an interesting dilemma. It's very complex, and very exciting, because on the one hand [Grey's creator] Shonda Rhimes has decided to explore this a bit. ... It allows us to see a woman whose particular makeup keeps her very specifically focused in a certain area. She has incredible skills in her gifted area. [But] Asperger's people can't see the bigger picture and can't relate to sort of social gray areas -- so from her point of view, there are things to be done a lot more clearly, cleanly and specifically than the way [the other characters] are doing them. ... Whereas they perceive this very odd woman.

I would think on a show where everyone else tends to overshare, that would make for some interesting interactions.
[Laughs] It is very interesting. It's a very interesting idea to kind of plop her into the middle of this and see what happens. She's a counterpoint, for sure, to the way things go in that world. And I loved -- I've shot two episodes now -- I loved being in their world and being in counterpoint, because I got to explore them from a different point of view than I think the show does.

Is there anyone in particular you've worked with more so far?
In the first episode, I did a lot with Justin [Chambers] and Chandra [Wilson], Karev and Bailey. And that was just a blast. In the second episode there was a lot with Sandra Oh. That was a really interesting duo, you know? [Laughs] But I had contact with almost everyone a little bit, which has been really a pleasure. I had a little bit of time in the OR with Patrick [Dempsey].

Do your episodes run consecutively?
No. The first one is [Thursday], and the next one I think is in two more episodes. Then the third one I shoot at the end of November, so that will be further down the line.

Après avoir joué pendant quatre saisons le rôle du Président Laura roslin ddans Battlestar Gallactica, Mary McDonnell admet avoir un peu peur de ce nouveau rôle. "C'est un peu difficile de quitter un travail pour un rôle très loin de ce que vous jouiiez avant. Je voulais quelque chose qui continue à expliquer la complexité du pouvoir et le pouvoir des femmes et ce qu'est une femme-leader."

McDonnell a trouvé cela dans son dernier rôle, trois épisodes en guest dans GA (à partir du 5.08). Elle joue le chirurgien cardiaque Virginia Dixon qui commence un séjour (une tournée) au SGH. Le personnage a le syndrome d'Asperger, une forme d'autisme qui cause une difficulté à interagir avec d'auytres personnes.

"Cette femme est vraiment un excellent chirurgien et un leader dans son domaine, et elle a une maladie vraiment intéressante." dit McDonnell" ... C'est accompagné dans son cas d'une incapacité, dans une sorte de sens social normal, à effectuer facilement des fonctions de tous les jours que les autres font assez facilement. "

McDonnell parle de son expérience dans GA:

Quelles sont les circonstances de l'arrivée du Dr Dixon au SGH?
Dans une certaine mesure, elle est là pour combler l'espace laissé par le Dr Hahn, mais je ne peux pas tout expliquer à ce sujet parce que je n'étais pas là. ... Elle a le syndrome d'Asperger, de sorte que cela implique qu'elle est un chirurgien très doué et brillant qui a de réelles faiblesses dans le domaine des relations sociales. ...
J'arrive dans en ce monde qui est très bien pour les relations entre collègues et beaucoup pour les relations avec les patients. Ainsi, vous pouvez déduire le dilemne intéressant que lui apporte sa maladie. C'est très complexe et très excitant, car d'une part [la créatrice de GA] Shonda Rhimes a décidé d'examiner cela un peu. ... Cela nous permet de voir une femme dont les compétences tiennent notamment dans un certain domaine. Elle a des compétences incroyable talent dans son domaine. Mais avec le syndrome d'Asperger, les gens ne voient pas cette image mais plutôt cele qui se rapporte à ses relation sociales. Donc, en résumé, cette femme est très étrange pour tout le monde.

Je pense que c'est une série où tout le monde a tendance à se parler, ce qui permettrait d'intéressantes interactions.

[Rires] C'est très intéressant. C'est une idée très intéressante de voir comment ça peut se passer dans ce mileiu. Elle est le contrepied, bien sûr, à la façon dont les choses se passent dans ce monde. Et j'ai aimé - J'ai tourné deux épisodes maintenant - J'ai adoré être dans leur monde et être en contrepied, parce que j'ai réussi à les explorer à partir d'un point de vue différent que le spectacle n'avait pas encore montrait je pense.
live4ever
live4ever
Admin

Féminin Nombre de messages : 474
Age : 37
Date d'inscription : 05/05/2008

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser